آب بندی استخر sealing pool با پودر نفوذگر کریستال شونده

آب بندی استخرsealing pool   با پودر نفوذگر کریستال شونده

روش های گوناگونی را می توان برای آب بندی استخر انتخاب نمود ، برای هر استخری با توجه به مشخصات و کاربری استخر باید از روش مناسب برای آب بندی استخر استفاده نمود.

آب بندی استخر با پودر نفوذگر کریستال شونده یک روش آب بندی استخر می باشد که به تنهایی ممکن است جوابگو نباشد و باید با روش های دیگر آب بندی انجام شود تا به نتیجه مطمئن برسیم.

روش آب بندی استخر با پودر نفوذگر کریستال شونده را زمانی انجام می دهیم که در نهایت نخواهیم روی سطح بتن و یا سیمان را کاشی و سرامیک کرده و بپوشانیم.

در حال حاضر بتن مهمترین و پرمصرف‌ترین ماده در سازه‌های مدرن و مهندسی عمران می‌باشد. اکثر سدها، تونل‌ها، کانال‌ها، پل‌ها، پایل‌ها، خطوط لوله ، سقف‌ها، جاده‌ها، مخازن، استخرها، سکوها و ساختمان‌ها و... بتنی می‌باشد. بتن علی رغم استحکام ذاتی، به دلیل معایبی چون ضعف در آب بندی، مقاومت شیمیایی پایین، مقاومت کم در برابر ضربه، تخلخل ذاتی، انعطاف‌پذیری محدود، مقاومت سایشی ضعیف و... نیازمند محافظت و تقویت می‌باشد.

آب بندی استخر sealing pool   روش های مختلفی دارد.

آب بندی استخر با پودر نفوذگر کریستال شونده یکی از روش های آب بندی استخر می باشد.

این روش را بهتر است با یکی دیگر از روش های آب بندی به همراه هم و به عنوان مکمل یکدیگر انجام دهید.

آب بندی استخر با پودر نفوذگر کریستال شونده به دلیل نفوذ این ماده در سیمان و بتن یکی از روش های مناسب آب بندی مکمل می باشد.

پودر نفوذگر کریستال شونده ماده ای است شیمیایی که از ترکیب چند ماده مانند سیلیس و سیمان و مواد دیگر تشکیل شده است.

پودر نفوذگر کریستال شونده به راحتی در بافت سیمان و بتن استخر نفوذ می کند و آن را آب بند می نماید.

آب بندی استخر با پودر نفوذگر کریستال شونده از آنجا که این ماده تمام سطح روی بتن را پوشانده و داخل منافذ بتن نیز نفوذ و آنها را پر می نماید یکی از بهترین روش های آب بندی استخر می باشد ، اما باید به خاطر بسپاریم که این روش نمی تواند به تنهایی جوابگوی آب بندی کامل استخر باشد و حتما باید از روش های مکمل آب بندی نیز برای اطمینان خاطر و پایین آمدن ریسک آب بندی استفاده شود.

در آب بندی استخر با مواد نفوذگر کریستال شونده ، این ماده به داخل بافت بتن نفوذ می کند و در معرض آب ، تشکیل کریستالهای ریز و سفید رنگی را می دهد که این کریستالها منافذ بتن را پر نموده و مانع از ورود آب به داخل بتن و خارج شدن از آن می شود.

مواد نفوذگر بر پایه مواد سیمانی با ایجاد واکنش شیمیایی، بتن استخر را ازعمق آب بندی می‌نماید ، زمانیکه مواد نفوذگردر تماس با بتن قرار می‌گیرند، عوامل فعال آنها شروع به نفوذ در منافذ مویین بتن نموده و فرایند انتشار اتفاق می‌افتد و همین موضوع باعث آب بندی بتن از داخل می شود و پس از آن با استفاده از یک روش مکمل مانند روش آب بندی از روی سطح بتن که می تواند با مواد مختلفی انجام شود پروسه آب بندی تکمیل و درصد ریسک آن پایین می آید.

آب بندی استخر sealing pool   با این روش تقریبا به صورت دائمی است ، زیرا با توجه به نفوذ ماده نفوذگر در لوله های مویین بتن ، تشکیل کریستال‌ها در داخل بتن صورت گرفته و درسطح وجود ندارد، به همین دلیل امکان سوراخ شدن و تخریب آن مانند غشاها و سیستم‌های آب بندی سطحی وجود ندارد ، به همین دلیل حتی اگر به سطح روی بتن استخر نیز آسیبی وارد شود و یا لایه ای کوچک و نازک از روی بتن برداشته شود ، سیستم آب بندی آسیب بسیار کمی می بیند.

آب بندی استخر با این روش کاملاً با بتن سازگار است .

این روش آب بندی چسبندگی  خوبی به بتن داده و همچنین مقاومت بتن را در برابر سیکلهای ذوب و یخ افزایش می‌دهد و به جهت کاهش انتشار یون کلراید، میلگردهای فولادی را در برابر خوردگی محافظت می‌نماید.

برای آب بندی استخر و پروژه های آب بندی دیگر با ما تماس بگیرید