آب بندی استخر با مواد نانو – آببندی استخر

آب بندی استخر با مواد نانو – آببندی استخر

در گذشته های دور انسان برای شنا کردن از رودخانه ها، دریاها و چشمه ها و محیط های طبیعی استفاده می کرد و با گذشت زمان، کم کم با ساخت استخرآشنا شد. ساخت استخر نیازمند آموزش آب بندی استخر بود، در ابتدا برای آب بندی استخر از موادی مانند آهک و گل رس و مصالح طبیعی که در اطراف محل سکونت انسان ها وجود داشت استفاده می شد و پس از آن برای آببندی استخر به قیر و قیرگونی روی آوردند و سپس با ورود ایزوگام به بازار از ایزوگام نیز برای آببندی استخر استفاده شد و در نهایت با پیشرفت علم و تکنولوژی، مواد نانو جایگزین و مکمل مواد و مصالح سنتی شد بطوری که امروزه با ساخت و سازهای بسیار در زمینه انواع استخر،  لزوم بکارگیری انواع مواد و مصالح جدید همراه با شیوه های نوین آب بندی استخرها بیش از پیش احساس می شود.

آب بندی استخر با مواد نانو یکی از روش های جدید برای آب بندی استخر و مخازن آب می باشد.

فناوری نانو ، نانوفناوری یا نانوتکنولوژی رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌های در ابعاد کمتر از یک  میکرومتر، معمولاً حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستمهایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی - عمدتاً متأثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک - از خود نشان می‌دهند.

آب بندی استخر با مواد نانو یعنی استفاده از موادی مانند مایع آب بندی و چسب آب بندی در عایق کاری و ایزولاسیون  سازه ها ، آب بندی استخر با مواد نانو یکی از روش های جدیدی است که بسیار کاربرد پیدا کرده است ، مواد نانو یا چسب آب بندی استخر به موادی گفته می شود که مایع سفید رنگ بوده و آب را با قلم یا اسپری یا پیستوله روی سطح سیمان ، بتن ، استخر و سازه های سیمانی و بتنی می مالند و پس از کاربرد ، مواد نانو بیرنگ می شوند.

جهت آب بندی استخر با مواد نانو و مایع آب بندی و روش های جدید آب بندی با ما تماس بگیرید.

با نگاهی به ویکی پدیا