آب بندی استخر – گرم کردن آب استخر در فصول سرد سال - آببندی

آب بندی استخر – گرم کردن آب استخر در فصول سرد سال - آببندی

آب بندی استخر اصول خاصی دارد ، ابتدا برای آب بندی یک استخر باید از آن بازدید شود و پس از بازدید با در نظر گرفتن مسایل فنی ، میتوان بهترین روش و بهترین مصالح را برای آب بندی انتخاب نمود.

آب بندی بتن و سیمان به اصلاح منحنی دانه بندی و کنترل میزان فیلر (FILLER) بتن و تغییر نسبت مصالح درشت به ریز (در بتن‌های معمولی شن بیشتر است ولی در اینجا نسبتها برابر باید باشد)، نسبت آب به سیمان حداقل است، از دیگر عوامل مؤثر ویبره مناسب است و برای افزایش ضریب اطمینان لزوماً همه بتن‌ها نیاز به افزودنی ندارند البته اگرخوب اجرا شود.

در صورتی که شما یک استخر آب بندی شده و مناسب داشته باشید ، در چهار فصل سال می توانید از آن استفاده نمایید ، برای گرم کردن آب استخر تا دمای مطلوب به طور کلی می توان از دو روش بهره جست:

  1. گرم کردن آب استخر با استفاده از دیگ و مبدل حرارتی
  2. گرم کردن آب استخر با استفاده از واحدهای پیش گرمکن

در ابتدا ذکر این نکته حائز اهمیت است که اساس فرایند گرم کردن آب استخر در هر دو شیوه یاد شده کاملا یکسان است. روش اول در کشور ما ایران رواج بیشتری دارد و روش دوم به ویژه برای استخرهای کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورت استفاده از واحدهای یکپارچه پیش ساخته مراحل محاسبه و انتخاب سیستم کمی ساده تر خواهد بود و طراح صرفا بر مبنای ظرفیت گرمایی مورد نیاز، واحد گرمکن مناسب را از روی کاتالوگ شرکت سازنده انتخاب می کند. حال آنکه در صورت عدم استفاده از واحدهای گرمکن پیش ساخته انتخاب دیگ، مبدل، پمپ سیرکوله، طراحی سیستم لوله کشی و غیره باید متناسب با شرایط پروژه توسط طراح انجام پذیرد.

البته روش استفاده از دیگ و مبدل حرارتی مزیت دیگری نیز دارد که آن انعطاف پذیری قابل اطمینان بسیار بالای آن در مقایسه با واحد گرمکن پیش ساخته است. در صورت استفاده از دیگ و مبدل حرارتی به صورت واحدهای مجزا در صورت ایجاد مشکل در هر یک از این تجهیزات، می توان صرفا همان بخش از سیستم را بدون اختلال در عملکرد سایر قسمت ها تعمیر یا تعویض کرد. برای مثال در استخرهای بزرگ که از چند دیگ به صورت موازی برای تامین آب گرم مورد نیاز استفاده می شود.

اگر یکی از دیگ ها دچار مشکل شود تنها کافی است که دیگ معیوب را از مدار خارج کرده و ظرفیت گرمایی مورد نیاز را با استفاده از دیگ های باقی مانده تامین کرد. اما در صورت استفاده از گرمکن های پیش ساخته، بروز کوچکترین مشکل در هر یک از قسمت های گرمکن به منزله اختلال در عملکرد کل سیستم است.

این مجموعه آماده ارائه هرگونه خدمات در زمینه طراحی ، ساخت و احداث استخر و همچنین آب بندی عایق کاری و ایزولاسیون استخرهای خانگی ،  تفریحی ، استخر شنا ، استخر پرورش ماهی ، استخر کشاورزی و سازه های دیگر می باشد.

منابع :  سایت   http://wikipg.ir   و سایت  https://fa.wikipedia.org