آب بندی استخر – آببندی

آب بندی استخر Sealing pool - آببندی

آب بندی استخر از فعالیت هایی است که با استفاده از مواد و مصالح گوناگون انجام می شود. در گذشته بیشتر از مواد آهکی و قیر برای آب بندی استفاده می شد اما امروز ه با توجه به پیشرفتهای تکنولوژی و دستیابی به مواد آب بندی نوین، از روشها و مواد جدیدی موسوم به مواد آب بندی نانو استفاده می شود که در صورتی که توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود ، بکار گیری آن ساده تر و آسانتر به نسبت گذشته است و انجام آب بندی با مواد نانو رو به افزایش در بین سازندگان و کارفرمایان است.  باید توجه داشت که آب بندی مناسب استخر باعث جلوگیری از هدر رفتن و اسراف آب می شود.

آب بندی استخر باید حتی المقدور با مواد مناسب و مقرون به صرفه انجام شود.

آب بندی استخر همچنین باید در زمان مناسب نیز انجام شود زیرا در برخی شرایط مانند آب و هوای سرد ، آب بندی استخر نمی تواند به خوبی انجام شود.

آب بندی استخر باید توسط افراد متخصص انجام شود ، زیرا در صورت نداشتن تجربه کافی و تخصص لازم فرد یا گروهی که آب بندی را انجام می دهند ، هزینه اضافی به مالک استخر یا کارفرما تحمل می شود.

آب بندی استخرهای سیمانی معمولا با استفاده از روش های مختلف انجام می شود ، سیمان فرآورده ای است شیمیایی که دارای خاصیت چسبندگی است و در تماس با آب سفت و سخت می گردد ، سیمان در برابر آب و رطوبت از دوام بسیار بالا و خوبی برخوردار است.سیمان در بتن استخر نقش چسباننده دانه های سنگ را داراست.سیمان از پختن برخی از ترکیبات طبیعی یا مصنوعی مانند کربنات کلسیم ، آلومین و سیلیس بدست می آید. برای آب بندی استخرهای سیمانی باید از مواد مناسب و روش مناسب آب بندی استفاده شود.

یکی از مراحل مهم در آب بندی استخر در زمان ساخت استخر و قبل از آرماتور بندی و بتن ریزی آن باید انجام شود ، این نکته مهم را همواره به خاطر داشته باشید که آب بندی استخر فقط استفاده از مواد و متریال نیست بلکه قبل از آرماتور بندی باید زیرسازی به خوبی انجام شود تا در آینده و پس از بتن ریزی کف و دیواره ها ، دیواره و کف استخر ترک نخورد و باعث ضرر و زیان مالی نشود.

 شنا کردن علاوه بر یک فضای مناسب مانند استخر که حتما باید به خوبی آب بندی شود ، وسایل خاص دیگری نیز می طلبد مانند کلاه شنا ، مایو و دیگر وسایل شخصی برای شنا کردن .

یکی از مواردی که باید شناگران به آن توجه ویژه داشته باشند ، تغذیه مناسب است . در اینجا برخی اطلاعات اساسی درباره تغذیه شناگران ارائه می‌شود:
همواره غذای خیلی کم بهتر است از غذای خیلی زیاد.
در فاصله زمان ۴۵ دقیقه مانده به یک مسابقه، چیزی نخورید اما آب یا یک آب میوه کوچک بلامانع است.
به هنگام روز، خوردن موز، ماست، بیسکویت و میوه بلامانع است، اما هرگز ۹۰ دقیقه پیش از یک مسابقه، آنها را نخورید.
نگذارید بدن شما دچار کم‌آبی شود، لذا آب  کافی و آب‌میوه طبیعی بنوشید.
در روز مسابقه، از خوردن خشکبار، گوشت، دونات ۲۴ و غذاهای نپخته خودداری ورزید.
اگر شما جزو شناگرانی نیستید که باید شب در فینال شرکت کنید، یک شام خوب بخورید و از خوردن گوشت و غذاهای با چربی زیاد پرهیز کنید.

آب بندی مناسب استخر برای شما یک استخر مناسب می سازد ، استخر مناسب برای شما زمینه ساز یک ورزش خوب شده و در کل موجب آرامش و سلامتی شما را فراهم مینماید.

آب بندی و عایق کاری استخر خود را به ما بسپارید

ما آماده ارائه خدمات آب بندی ایزولاسیون و عایق کاری استخر و مخازن ذخیره آب و سپتیک به متقاضیان محترم می باشیم.

هرگونه آب بندی سازه های مختلف و قسمتهای مختلف ساختمان خود را به ما بسپارید