آب بندی استخر sealing pool

آب بندی که در زبان فرانسه به آن ایزولاسیون و در انگلیسی به آن ایزولیشن می گویند عبارت است از فعالیتی که در طی آن از نفوذ و نشت آب در استخر ، بام ، روف گاردن و یا هر مکان دیگری پیشگیری و یا جلوگیری می شود. این کار در گذشته با موادی صورت می گرفت که در آن زمان ها وجود داشت و به صورت سنتی انجام می شد. اما امروزه به دلیل پیشرفتهای بسیار در زمینه ی مواد و متریال ساختمانی و شیمیایی،  مواد آب بندی و همینطور شیوه های نوین آب بندی بکار گرفته می شود .  این امر صرفا با استفاده از تجارب گذشتگان و بهره مندی از مواد جدید آب بندی مانند مواد آب بندی نانو و همینطور شیوه های نوین کار با این مواد حاصل می شود.  

آب بندی استخر یک حرفه تخصصی است

آب بندی استخر sealing pool با توجه به نوع کاربری استخرها متفاوت است

آب بندی استخر باید با مواد مناسب آب بندی انجام شود.

اب بندی استخر با مواد مختلف مانند ژئوممبران ، سیلیس ، مواد نانو ، چسب آب بندی ، مایع آب بندی ، قیرگونی ، ایزوگام ، چسب بتن ، اندود کاری و مواد مصالح دیگر باید با توجه به نوع استخر و مناسب هر استخری انتخاب شود.

نکته مهم در آب بندی استخر این است که حتما از افراد متخصص برای آب بندی دعوت نماییم ، برخی از کارفرمایان به دلیل صرفه جویی در هزینه های مالی از افراد غیر متخصص و یا مواد و مصالح کیفیت پایین استفاده می نمایند که در نهایت پس از مدتی ، استخر دچار مشکل شده و از آب بندی خارج می شود و باعث هزینه های مالی بیشتر و ضرر و زیان می گردد.

آب بندی استخر با مواد نانو یکی از جدیدیترین روش های آب بندی استخر است که دارای مزایا و معایب مختلفی می باشد.

آب بندی استخر با استفاده از روش قیرگونی و ایزوگام یکی از روش های سنتی آب بندی استخر می باشد که امروزه به عنوان مکمل آب بندی با روش های نوین از آن استفاده می شود.

آب بندی استخرsealing pool خود را با روش مناسب و استفاده درست از مواد آب بندی انجام دهید.

شنا ، مهارت یا ورزش شناور ماندن و حرکت درون آب است . شنا کردن به حرکتی گفته می شود که انسان یا حیوان بدون هرگونه کمک خارجی درون آب قرار می گیرد. آموختن شنا علاوه بر تقویت جسم در مواقع اضطراری و افتادن ناگهانی درون آب زندگی انسان را نجات خواهد داد. بسیاری از حیوانات هنگام تولد و به طور غریزی، قادر به شنا کردن هستند؛ اما انسان باید شنا کردن را یاد بگیرد که پس از یادگیری ممکن است بتواند در طول زندگی خویش در مواردی نیز به افراد در معرض غرق شدن نیز کمک نماید.

شنا کردن نیازمند امکانات ، وسایل و تجهیزات مناسب می باشد . اولین موردی که برای شنا کردن به آن نیازمندیم یک استخر مناسب است ، این استخر علاوه بر داشتن مشخصات فنی و زیبایی در طراحی و ساخت آن نیازمند آب بندی عایق کاری و ایزولاسیون مناسب می باشد .

استخرهای شنا برای کاربردهای گوناگونی ساخته می شوند ، برخی از این استخرها به جهت برگزاری شنای تفریحی و برخی دیگر نیز جهت برگزاری مسابقات شنا ساخته می شوند.

برخی از انواع مسابقات شنا عبارتند از :
شنای امدادی : نوعی شنا که چهار نفر به صورت گروهی و به طور امدادی طول مسیر مسابقه را طی می‌کنند، این نوع شنا همان طور که از نامش پیداست به جهت سنجش آمادگی امداد رسانی افراد شرکت کننده برگزار می شود.
شنای استقامت : نوعی مسابقه شنا با مسافت‌های طولانی است که می تواند به وسیله انواع شناها انجام شود و این نوع شنا بیستر در آب‌های آزاد صورت می‌پذیرد و شرکت کنندگان باید از استقامت زیادی برای پیمودن مسیری طولانی برخوردار باشند.
شنای مختلط : شنای مختلط یعنی از انواع شناها باید در این مسابقه شنا استفاده کرد در شنای مختلط از چهار نوع شنای مختلف کرال سینه، کرال پشت، قورباغه و پروانه استفاده می‌گردد.
شنای آزاد : این مسابقه به صورت آزاد برگزار می گردد یعنی شرکت کننده می تواند برای طی کردن مسیر مسابقه از تمامی شناهای موجود استفاده کند.

در آخر لازم است یادآوری نماییم که این مجموعه آماده طراحی و ساخت هرگونه استخر و آب بندی عایق کاری وایزولاسیون استخرهای گوناگون با روش های نوین و مواد آب بندی نانو و سنتی می باشد.
آب بندی استخر از جمله فعالیت هایی است باید به صورت تخصصی انجام شود و باید توسط کارشناسان انجام شود.

جهت موارد زیر با ما تماس بگیرید :

آب بندی استخر

ایزولاسیون عایق کاری و آببندی استخرهای سیمانی و بتنی

طراحی و ساخت استخر اعم از استخر شنا و تفریحی ، استخر کشاورزی ، استخر پرورش ماهی و استخرهای ذخیره آب و مخازن سپتیک

آب بندی و عایق کاری استخر تخصص ماست